«Реалізація компетентісного підходу в дошкільній та початковій освіті: вектори наступності» – такою була тема засідання Педагогічної паралелі, яке відбулося 21 грудня для педагогів Дунаєвецької міської ТГ за ініціативи Центру професійного розвитку педагогічних працівників. Платформу для зустрічі надав Дунаєвецький ліцей №4 (директор Оксана КАЛІНОВСЬКА).
Кілька років Центр ПРПП спільно з фаховими спільнотами вихователів ЗДО та учителів початкових класів практикує проведення педагогічної паралелі для учителів початкової та дошкільної ланок освіти. Таким чином, розбудовуємо місток співпраці між ЗДО та початковою школою. Головний акцент робиться на визнанні особистісно-орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного та інтегрованого підходів до розв’язання оновлених завдань дошкільної та початкової освіти.
Саме тому, педагоги – новатори презентували ідеї впровадження компетентісного підходу: «Формування екологічної компетентності молодших школярів в інтегрованому курсі «Я досліджую світ», Вікторія Гарук, учитель Дунаєвецького ліцею №4; «Ловці хмаринок» або метеостанція в дошкільному закладі. Формування природничо-екологічної компетентності у дошкільників»,Тетяна Вільчанська, вихователь-методист Дунаєвецького ЗДО №1 «Ромашка»; «Формування екологічної компетентності на уроках літ. читання, математики, дизайну і технологій», Аліна Штупун, учитель Дунаєвецького ліцею №3; «Геоборд» – інноваційний планшет у роботі з дошкільниками», Тетяна Васільєва, вихователь Дунаєвецького ЗДО №5 «Усмішка».
Не залишило нікого байдужим творче застосування ідей екологічної освіти: спільне розв’язування екологічних проблемних задач, друге життя старих речей у вигляді новорічних прикрас, реклама та антиреклама дитячого спортивного зимового спорядження, солодке частування оригінальним варенням з шишок.
Цікаві методичні активності від Центру ПРПП (Галина Давиденко та Наталія Дармограй), знайомство з психологічним аспектом наступності дошкільної та початкової ланок освіти (Вікторія Жучковська, практичний психолог Дунаєвецького ліцею №4) – забезпечило формування професійної компетентності педагогів як умови реалізації завдань готовності педагогів ЗДО та початкової школи до саморозвитку, самореалізації.