Одним із найважливіших завдань, які визначено Державним стандартом початкової освіти є запровадження вивчення іноземної мови з 1-го класу в усіх загальноосвітніх навчальних закладах і досягнення цілісності й наступності у навчанні та вихованні двох освітніх ланок – дошкільної й початкової.
Наступність є важливим інструментом здійснення безперервності освіти між її ланками, що виражено у зв’язку та узгодженості між всіма її компонентами: цілями, завданнями, змістом, методами, засобами, формами організації, які забезпечують ефективний розвиток дитини, її успішне навчання та виховання на цих ланках освіти.
У сучасних умовах дошкільного навчального закладу і початкової школи існує достатньо можливостей, які дозволяють реалізувати зазначені моменти наступності. Кілька років поспіль Центр професійного розвитку педагогічних працівників спільно з фаховими спільнотами вихователів ЗДО та учителів початкових класів практикує проведення педагогічних паралелей для забезпечення наступності.
09 березня 2023 року за підтримки голови фахової спільноти учителів англійської мови Світлани ІГНАТЬЄВОЇ вперше була проведена педагогічна паралель English hub «Teach English with pleasure!» («Навчаємо англійської із задоволенням!») для керівників гуртків англійської мови ЗДО та вчителів англійської мови ЗЗСО, які викладають в початковій школі.
Платформою для обміну досвідом та спілкування став Дунаєвецький ЗДО №5 «Усмішка». Керівник гуртка англійської мови Ірина КОВАЛЬЧУК зі своїми вихованцями гостинно відкрили двері в «Країну дитинства».
Розминкою «Warm up activities» тон зустрічі задала учитель англійської мови Іванковецького ліцею Наталія БОЙКО.
Серед колосальної кількості новітніх підходів Марина МЕЙ, керівник гуртка англійської мови Дунаєвецького ЗДО №3 «Берізка» обрала Story telling (сторітелінг) як технологію, що дозволяє одночасно закріпити велику кількість лексичних одиниць та граматичних структур в процесі розповідання емоційно забарвленої сюжетної історії іноземною мовою.
Заряд позитивних емоцій присутні отримали від рухливих енерджайзерів, запропонованих Світланою ІГНАТЬЄВОЮ, учителем англійської мови Дунаєвецького ліцею №1.
Дошкільне вивчення дітьми іноземної мови має розглядатися як підготовчий етап до навчання у школі, тому важливо забезпечити наступність такого навчання за змістом, формою та методами, з урахуванням вікових особливостей дітей. Комфортний процес входження дитини в штучне іншомовне середовище в доступній формі на фоні звичного виду дитячої діяльності – гри продемонстрували керівники гуртків англійської мови з теми «Colours» – Людмила САВИЧ (Дунаєвецький ЦРД «Пролісок») та Юлія КУЧЕРЯВА (Дунаєвецький ЗДО №1 «Ромашка»).
У наш час існує чимало методів і технологій викладання англійської мови – як традиційних, так і новітніх. І ні для кого не секрет, що ефективні уроки мають супроводжуватися наочністю. Адже дітям до вподоби яскраві зображення, відео, інфографіки, анімації та таблиці. Трендовий формат візуалізації за допомогою сервісу Genially презентувала Марина ІВАНОВА, учитель англійської мови Дунаєвецького ліцею №3.
Дитині цікаво те, що входить в коло її інтересів. Тому молодші школярі краще запам’ятовують вірші, казки, пісні, які викликають яскраві образи та сильні емоції. Яскравим прикладом стимулювання пам’яті дитини та накопичення іншомовного матеріалу стала «A school in the forest» («Лісова школа») у формі театральної гри, організована головою фахової спільноти учителів англійської мови Світланою ІГНАТЬЄВОЮ.
Отже, наступність у роботі дошкільної і початкової ланок освіти, зокрема іншомовної, передбачає орієнтацію на однакові методологічні підходи, принципи, змістові, методичні та організаційні особливості. Наступність навчальної діяльності, досліджуваної в умовах дошкільної та початкової шкільної освіти характеризується злагодженою роботою педагогів, спрямованою на формування знань, умінь та навичок старших дошкільників і першокласників на основі зв’язку та узгодження змісту, форм, методів та засобів навчання цих двох ланок освіти.
Сподіваємось, що представлений учасниками досвід проведення гурткових занять з дітьми старшого дошкільного віку та уроків англійської мови у початковій школі, використання інноваційних педагогічних технологій, інтерактивних вправ сприятиме формуванню професійної компетентності педагогів як умови реалізації завдань готовності педагогів ЗДО та вчителів англійської мови ЗЗСО до саморозвитку, самореалізації.