«ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ» – ОДНА З КЛЮЧОВИХ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ СУЧАСНОСТІ

Стрімке розширення за останні десятиліття інформаційного поля, що оточує людину, спричинило появу постіндустріального інформаційного суспільства. І система освіти мусить реагувати на виклики часу. Тому доводиться відмовлятись від речей, до яких ми звикали століттями.
Сучасні учні хочуть навчатися швидко, ефективно та мобільно. Один із способів надати їм таку можливість – запроваджувати нові освітні технології.
З однією із таких технологій 12 січня 2022 року мали змогу познайомитись представники фахової спільноти учителів історії та правознавства Дунаєвецької міської та Солобковецької сільської територіальних громад під час семінару-тренінгу, організованого Центром професійного розвитку педагогічних працівників спільно з методистом історії Хмельницького ОІППО Галиною КЕНЦ на базі Дунаєвецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №3.
Під час семінару Галина Іванівна ознайомила педагогів із сучасними тенденціями, які викликають необхідність змін в освіті. Однією із них є технологія «перевернутого навчання», яка передбачає відмову від таких прийомів як виступи учнів біля дошки, фронтальне опитування, диктування конспектів, перегляд навчальних фільмів і презентацій. Натомість запроваджуються елементи педагогіки співробітництва: учитель виступає скоріше в ролі колеги й консультанта. Учні опановують навчальний матеріал, значною мірою за допомогою самонавчання, що сприяє розвитку пізнавальної активності та самостійності.
Методист акцентувала увагу присутніх на тому, що сучасний урок – урок, на якому багато часу займає не пасивне сприйняття навчальної інформації в умовах «словесно-сидячої педагогіки», а активна самостійна, в тому числі пошукова діяльність учнів. І якщо вчитель все це усвідомлює, то думатиме, шукатиме такі методи, форми, засоби проведення уроку, щоб він був цікавий і максимально ефективним.
Ідея «перевернутого навчання» полягає в попередньому ознайомленні учнів удома з новим навчальним матеріалом за підручником, а на уроці — короткий розбір проблемних моментів, закріплення теоретичних знань і вироблення практичних навичок.
Організатори заходу запропонували педагогам незвичну релакс-хвилинку у формі медитації для зняття стресу та зближення колективу, яку провела учитель історії Дунаєвецької ЗОШ І-ІІІ ст. №3 – Юлія ВАРФОЛОМЕЄВА.
Актуальним для педагогів було ознайомлення із корисними ресурсами та інструментарієм для вивчення історії, представленим методистом Г.І. КЕНЦ.
Учасники семінару-тренінгу дійшли висновку, що застосування технології «перевернутого навчання» дає змогу істотно покращити показники успішності здобувачів освіти, формує навички самостійної діяльності, розвиває креативність, підвищує інтерес до предмета. Майже всі погодилися з тим, що цей метод варто спробувати.
Дякуємо методисту Хмельницького ОІППО Галині КЕНЦ за цікаве, насичене і змістовне навчання та можливість представників фахової спільноти учителів історії долучитись до живої комунікації!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *