Онлайн-семінар «Професійна компетентність вчителя фізики в сучасних умовах»

В сучасних умовах відбувається розвиток освіти в контексті якісних змін не лише освітнього процесу, а й моделей професійної діяльності учителя. Особливого значення сьогодні набуває так званий компетентнісний підхід, що розглядається багатьма системами освіти, як новий, такий, що впливає не тільки на саму структуру знань, а й на якість освіти в цілому. Метою природничих дисциплін є формування в учнів природничо-наукової компетентності як базової та відповідних предметних компетентностей як обов’язкового складника загальної культури особистості і розвитку її творчого потенціалу.
Учитель – це творець і активний учасник педагогічного процесу. Основною його функцією є втілення в життя національної освітньої політики. Професійна діяльність учителя полягає в управлінні процесами навчання, виховання й розвитку. Вчителеві, так же як і представникові будь-якої іншої професії, притаманні певні групи відповідних базових і спеціальних компетенцій, які мають доповнювати й посилювати ключові.
Розвиток фахової компетентності вчителів фізики спрямований на формування креативного, рефлексивного, інноваційного мислення. За таких умов учитель є головною активною особою перетворень. Джерела саморозвитку школи знаходяться в його творчості, інноваційній діяльності. Тому сьогодні розвиток фахової компетентності вчителів природничих дисциплін сприятиме ефективному вирішенню багатьох фахових проблем.
15 квітня представники фахової спільноти учителів фізики Дунаєвецької міської ОТГ взяли участь в онлайн-семінарі «Професійна компетентність вчителя фізики в сучасних умовах», який відбувся на базі Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Мета заходу – сприяти підвищенню фахової компетентності вчителів через застосування оптимальних шляхів, способів підвищення ефективності навчальної діяльності учнів при вивченні фізики в умовах традиційного та дистанційного навчання.
Методист НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО Віктор Гудзь ознайомив вчителів фізики із способами організації творчої діяльності учнів на уроках фізики шляхом використання особистісно-орієнтованого навчання.
Віктор Володимирович акцентував увагу учасників онлайн-семінару на найбільш оптимальних моделях процесу навчання фізики, які реалізуються поєднанням традиційного та електронного навчання.
У ході роботи учителям фізики було продемонстровано різні онлайн-ресурси для покращення якості дистанційного навчання з фізики. Зокрема, педагоги ознайомилися з можливостями використання онлайн-дошки Jamboard, а також з віртуальною лабораторією Phet Colorado, яку можна використати при проведенні лабораторних робіт.
Під час підведення підсумків заходу було визначено, що під професійною компетентністю учителя фізики слід розуміти його особисту здатність до ефективного здійснення педагогічної діяльності, обумовлену високим ступенем сформованості ключових, психолого-педагогічних, загальнонаукових, ІКТ- та предметно-методичних компетенцій. А внаслідок того, що компетентність – це ступінь сформованості компетенцій у конкретної особистості, кожен учитель фізики є уособленням професійної (педагогічної) компетентності певного рівня.
За результатами роботи учасники обласного онлайн-семінару отримають сертифікати. Щиро дякуємо Віктору Володимировичу за методичну підтримку учителів фізики та професійний підхід до проведення онлайн заходу!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *