Одним із комплексних завдань реформування освіти є забезпечення наступності і перспективності між дошкільною та початковою ланками освіти.
Методичний аспект взаємодії ЗДО і ЗЗСО передбачає ознайомлення педагогів зі змістом, методами та формами освітньої роботи у ЗДО та початковій школі. Саме тому, згідно плану роботи МК управління освіти, молоді та спорту ДМР у рамках співпраці між громадами 19 лютого проведено педагогічну паралель для вихователів старших груп ЗДО та вчителів перших класів ЗЗСО на тему « Забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової освіти: інноваційні аспекти побудови освітнього процесу в ЗДО та початковій школі»
Місцем проведення обрано НВК «ЗОШ І-ІІІ ст., гімназія» та КУ ДМР ДНЗ №4 «Теремок».
Практичний модуль включав урок української мови (інтегрований курс навчання грамоти), який провели А.Побожна, А.Кузьмінська, учителі 1 класів НВК , урок української мови (інтегрований курс навчання грамоти) у класі «Інтелект України» – учитель О. Леміжанська, організацію життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку в умовах ЗДО за програмно-методичним комплексом «Впевнений старт» – В.Гудзяк, вихователь ЗДО №4 «Теремок».
Під час теоретичного модулю учасники ознайомились з інноваційними аспектами побудови освітнього процесу в початковій школі шляхом забезпечення наступності у роботі перших двох ланок освіти (В.Заторжинська, методист МК), створенням психолого-педагогічних умов, що забезпечують підвищення інтересу до освітнього життя в школі (М.Леміжанська, заступник директора з початкових класів НВК), формуванням єдиного інформаційно-освітнього середовища для впровадження програмно-методичного комплексу «Впевнений старт» (Г.Давиденко, методист з питань дошкільної освіти МК), поняттям психологічної готовності дитини до навчання в умовах НУШ (Т.Сутковецька, практичний психолог НВК).
Вчителі початкових класів та вихователі ЗДО ознайомилися з елементами освітньої діяльності, з особливостями інтегрованого навчання, з компетенціями, що формуються на заняттях у дошкільних закладах та на уроках в школі. Під час інтерактивної гри, яку провела вихователь-методист ЗДО №4 «Теремок» І.Завіша було розроблено спільні методичні рекомендації і поради.
Попереду ще дуже багато роботи, спрямованої на нові освітні стандарти, цифрові підходи надання освітніх послуг, формування нового освітнього простору, де у центрі уваги – дитина та її безумовна індивідуальна траєкторія розвитку.